Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży

Środa, 20 Czerwiec 2018
Biuletyn Informacji Publicznej

KD - 11 Terapia behawioralna w teorii i w praktyce dla dzieci z autyzmem (III modułowe szkolenie bazowe)

ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele, specjaliści wszystkich typów szkół i placówek oraz poradni psychologiczno - pedagogicznych

MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: ODN w Łomży

WYMIAR GODZIN: 45 (2x3 dni)

Moduł I

  • Historia myśli behawioralnej i rozwój Stosowanej Analizy Zachowania w Polsce.
  • Cele Stosowanej Analizy Zachowania.
  • Autyzm w terapii behawioralnej.
  • Zasady etyczne w pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
  • Metody i narzędzia do redukacji zachowań niepożądanych.
  • Analiza funkcjonalna zachowań niepożądanych i ich charakterystyka.
  • Praca nad zachowaniami trudnymi - działania proaktywne i reaktywne.
  • Opracowanie programów do redukacji zachowań niepożądanych na wybranych przypadkach.

 

 

Moduł II

  • Podstawowe techniki uczenia: plany aktywności i łańcuchy zachowań.
  • Uczenie izolowanych prób i uczenie incydentalne.
  • Wprowadzenie do terapii dziecka z autyzmem: wczesna interwencja.
  • Metody i narzędzia do pracy nad budowaniem programów edukacyjnych
  • Podpowiedzi i ich wycofywanie.
  • Kontrola bodźcowa.
  • Zasady pisania programów edukacyjnych.
  • Nauka zachowań werbalnych u dziecka  z autyzmem: skrypty.
  • Nauka kształtowania zachowań społecznych u dziecka z autyzmem.

83 1500 1533 1215 3003 9718 0000

Telefon: 86 216-42-17 w.12
E-mail: momot|odnlomza.pl| |momot|odnlomza.pl

mgr Danuta Momot

Kwalifikacje i uprawnienia

Magister pedagogiki specjalnej – rewalidacja upośledzonych umysłowo 

  • kwalifikacje zakresie oligofrenopedagogiki,
  • kwalifikacje edukatorskie do nauczania dorosłych,
  • kwalifikacje w zakresie  zarządzania oświatą,
  • kwalifikacje do nauczania przyrody,
  • kwalifikacje do nauczania przedmiotu „Sztuka”,
  • kwalifikacje do nauczania w przedszkolu,
  • ekspert komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy w zakresie kształcenia specjalnego, sztuki, przyrody,
  • edukator programu ”Nowa Szkoła”, edukator programu  ”Ocenianie w Nowej Szkole”   
  • lider zmian MEN „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze SPE”,
  • egzaminator sprawdzianu po szkole podstawowej i egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno – przyrodniczej dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie,
  • uprawnienia do pełnienia funkcji Szkolnego Organizatora Edukacji i Koordynatora Sieci Współpracy i Samokształcenia,
  • uprawnienia do ewaluacji efektów doskonalenia zawodowego nauczycieli, pracy zespołowej w szkole i placówce,  wczesnej interwencji i pomocy dzieciom niepełnosprawnym,
  • uprawnienia do realizacji zajęć terapii pedagogicznej o profilu korekcyjno – kompensacyjnym,  gimnastyki korekcyjnej, Kinezjologii Edukacyjnej, Ruchu Rozwijającego, Pedagogiki Zabawy, prowadzenia zajęć rewalidacyjno – wychowawczych  z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim, Terapii Behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem          i upośledzeniem umysłowym, metody zastosowania sztuki  orgiami w stymulowaniu rozwoju dzieci i młodzieży, profilaktyki AIDS,
  • przygotowanie w zakresie pomiaru dydaktycznego, konstruowania programów nauczania kształcenia ogólnego zgodnie z nową podstawą programową, neurologicznych podstaw integracji sensorycznej.
Facebook