Śniadanie bez laktozy na słodko i na słono – dwie pyszne propozycje


Jak zdrowo zacząć dzień? I jak sprawić, aby nasze śniadania miały mnóstwo witamin i dobrych tłuszczów? W dzisiejszym wpisie znajdziecie moje dwa pomysły na maksymalnie odżywcze i pyszne śniadania bez laktozy, które wierzę, że zachwycą Was smakami i kolorami. Przygotowałam dwie wersje śniadania – w formie na słodko i w wersji na słono. Pamiętajcie o tym, że podstawą zdrowej diety jest różnorodność, więc warto tak komponować dietę, aby było w niej miejsce na różne smaki, różnorodne warzywa i owoce. 

Partnerem dzisiejszego wpisu jest Almette bez laktozy. Nie wiem czy wiecie, ale badania wskazują, że od 15% do 30% Polaków trawi laktozę nieefektywnie. Jeśli klasyczna forma nabiału Wam nie służy, ale nie wyobrażacie sobie rezygnacji z ulubionych smaków, to puszysty serek bez laktozy może być dobrą alternatywą. Sprawdźcie moje pomysły na śniadanie z Almette bez laktozy i przekonajcie się, że to sama przyjemność!

Jak wygląda mój poranek?

Każdy dzień zaczynam od jednej lub dwóch szklanek wody. W ten sposób nawadniam organizm i przygotowuję mój układ trawienny do pracy. Szklanka wody wypita na czczo pobudza też metabolizm, co jest kolejną zaletą takiego zdrowego nawyku. Śniadanie jem dopiero po 1,5-2 godzinach od przebudzenia i wiem, że takie odwlekanie pierwszego posiłku bardzo mi służy. Uwielbiam śniadania! Dla mnie to najważniejszy posiłek dnia, więc mój pierwsze śniadanie jest zwykle bardzo sycące i pełne odżywczych składników. 

Odżywcze śniadanie na słodko i na słono – dwie pyszne propozycje

Jak zrobić pyszne i odżywcze śniadanie? Dziś na blogu znajdziecie przepis na śniadanie na słono – czyli tosty śniadaniowe pełne białka z dodatkiem awokado, pistacji i Almette bez laktozy z ziołami. Z kolei moja propozycja śniadania na słodko to puszyste placuszki z serkiem Almette bez laktozy śmietankowym.

Śniadanie na słono

Tosty śniadaniowe pełne białka z awokado, serkiem i pistacjami

Połączenie chrupiącego chleba, kremowego awokado i serka i chrupiących dodatków nie może nie smakować!

Składniki na 1 porcję:

4 kromki pełnoziarnistego pieczywa 1 dojrzałe awokado hassgarść pistacji 4 łyżki Almette bez laktozy z ziołami2 łyżki ziaren słonecznika2 łyżki ziaren sezamupołówka cytrynysól do smaku

Sposób przygotowania:

Ziarna słonecznika i sezamu prażymy na suchej patelni przez 5 minut. Pistacje obieramy i kruszymy w moździerzu na drobne kawałki. Chleb przypiekamy do momentu, aż nabierze złotego koloru i będzie przyjemnie chrupiący. Ja piekę pieczywo przez 10-15 minut w piekarniku. Na każdego tosta nakładamy serek, następnie awokado i skrapiamy całość sokiem z cytryny. Wierzch tostów posypujemy solą i pozostałymi składnikami: sezamem, ziarnami słonecznika i pistacjami. Gotowe!

Śniadanie na słodko

Puszyste placuszki mango z serkiem śmietankowym

Składniki na 2-3 porcje:

Suche:

1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej1/4 szklanki mąki pszennej 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia bez fosforanów1 łyżeczka sody oczyszczonejszczypta soli

Mokre:

1 szklanka mleka owsianego lub migdałowego6 łyżek puree z mango 2 łyżki płynnego oleju kokosowego 1 jajko

Do podania:

1/4 świeżego mango4 łyżki serka Almette bez laktozy śmietankowego3 łyżki posiekanych na kawałki migdałów3 łyżki syropu klonowego lub miodu

Sposób przygotowania:

Do miski dodaj mąkę, proszek do pieczenia i sól, całość wymieszaj. W osobnym naczyniu połącz mleko, mus z mango, olej i jajko. Następnie wmieszaj składniki mokre do miski ze składnikami suchymi. Masa na placuszki będzie dosyć gęsta. Smaż pancakes przez 2-3 minuty z każdej strony na lekko natłuszczonej patelni. Podawaj placuszki z serkiem i świeżym mango, polane syropem klonowym.

Partnerem wpisu jest Almette bez laktozy.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *